lørdag 6. oktober 2012

Riving pågår!

Vinteren nærmer seg, og vi har lenge tenkt på å bytte ut den gamle traveren av en peis med en ny som virkelig varmer.Når man kjøper et hus fra 50-tallet er det mye som må rives, oppgraderes og bygges opp igjen. Fordelen er at man får det akkurat som man vil:) Ungene synes også at det har vært supert å gå bananas på peisen de siste ukene- helt lovlig!
Når vi først er i gang river vi like godt opp den kalde klikklaminaten i stuen også. Det skal bli en fryd å bli kvitt den! Tregulv skal legges, og forhåpentligvis går det smertefritt...
Alltid gøy å se hva som er under. Her var det brun lovely vinyl:/




To be continued...

PS: Det er noen som lurer på om det er tregulv under da lovely vinyl, og det er det. Skulle gjerne beholdt og malt, men da hadde vi sett rett ned til leieboerne..hehe;)

16 kommentarer:

  1. Tenker det kommer til å bli flott med tregulv!! Er ikke så glad i sånn klikkelaminat. Lykke til med prosjektene!! Fin lørdagskveld til deg!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  2. Nå er jeg spent på hva slags ovn dere har valgt. Jeg går og drømmer om ny peis, for den vi har er så kjedelig. Smaken er litt annerledes nå enn for 7 år siden da vi kjøpte den. ;)

    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  3. Dette blir spennende! Masse lykke til i arbeidet :-)

    SvarSlett
  4. Oioi, jeg vet om noen som ville dødd av lykke hadde de fått tegne på peisen! Hahaha! :-D Fant dere noe morsomt under vinylen igjen, da? Den minner meg veldig om vinylen som lå i gangen i en leilighet vi bodde i for noen år siden. Vi rev av vinylen og sponplategulv og fant tregulv under, men det var så hullete og skjevt at det ikke gikk an å redde det... :( (I alle fall ikke for oss som ikke hadde så mye peil...) Gleder meg til å se peisresultatet deres!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei smileull!
      Ja, det er gamle tregulv under..Skulle gjerne beholdt dem, men da blir det trekkfullt, og ikke minst lytt ned til leieboerne;)

      Slett
  5. For et spennende prosjekt da :) Kjempegøy å følge med på :)

    SvarSlett
  6. Hihi, så fin og fargerik den ble nå :) Lykke til med prosjektet! Og fortsatt god helg!

    SvarSlett
  7. Så spennende. Her må jeg følge med for dette blir oss om ikke så lenge (håper jeg...) Koselig med peis, men når den ikke gir noe særlig varme er det liten vits i. Gler meg til å se mer.
    Klem :-)

    SvarSlett
  8. Spennande!! Men under vinylen da - ikkje tregulv, altså? Herleg med 50-talshus!

    Klem

    SvarSlett
  9. Sikker på det kommer til å bli såå bra!
    Så spennende og gøy! Og kjekt å få nytt gulv også:-)
    Det ønsker jeg meg. Her er det også 50-tallshus og klikklaminat.
    Den gamle vedovnen er imidlertid erstattet med ny peis
    - etter oppfordring fra feieren. Aldri så galt at det ikke er godt for noe:-)

    Lykke til med prosjektet!

    Klem

    SvarSlett
  10. Så spennende- og sikkert slitsomt og arbeidskrevende også- men dette blir gøy å følge med på-vi har en stor peisestue nede-med en gigapeis-deres blir faktisk ganske nett i forhold;) Den skal nok ut en vakker dag;) spent på hva slags gulv dere skal ha;)

    SvarSlett
  11. Ah, så deilig lunt det kommer til å bli! Når det er sagt kan godt vinteren vente LITT lenger med å melde sin ankomst... :P

    SvarSlett
  12. Så spennende! Blir helt sikkert fint med tregulv. Er spent på ovn/peis. Synes de søte retro dovre ovnene er så fine jeg da:) masse lykke til, og måtte det gå smertefritt!:)

    SvarSlett
  13. Dette blir spennende :)) Lykke til med gulvet! Her skal vi også bytte ut parketten med ny, kan tro jeg gleder meg :)

    Ønsker deg en herlig søndag :) Vi har hatt en herlig helg på hytta :) Tilbake til hverdagen i morgen :)

    Klem!

    SvarSlett
  14. Gleeeeeda mæ til å se det ferdige resultatet du!!!! :-))

    SvarSlett
  15. Så spennende. Gleder meg til å se. Vi har også en gammel peis. Den varmer da. Så slik sett er den brukbar. Fin blogg jeg har tittet på mange trivelig inlegg i kveld.

    SvarSlett